سئو وردپرس چیست؟
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


یکی‌از دلایل محبوبیت وردپرس سازش این سیستم رئیس محتوا با seo بصورت پیش فرض میباشد. ولی این در معنای این وجود ندارد که صرفا با نصب وردپرس مجموع نکات مرتبط با بهینه سازی وردپرس را رعایت کرده‌اید و جايگاه شما در گوگل ارتقاء خواهد یافت. شما همچنان مستلزم یادگیری و بکارگیری تاکتیک‌ها و ترفندهای تکمیلی بهینه سازی می باشید. نکته مثبت درباره سیستم مدیر محتوای وردپرس این میباشد که وردپرس یک سیستم مدیر محتوای سازگار با بهینه سازی میباشد. 

دوره آموزش سئو

قواعد با صرفه‌سازی موتورهای کاوش یا این که به عبارتی بهینه سازی طی ۱۰ سال اخیر دستخوش تغییرات اصلی گردیده‌است. هرچقدر سهم وبسایت‌های وردپرس از دنیای وب بیشتر می گردد، میل یوزرها برای یافتن طرق درست بهبود سئوی وبسایت‌های وردپرسی نیز بیشتر میشود. حصول و امور اینک می بایست راهبردهای تازه و صحیح‌تری در پیش بگیرند تا بتوانند در رقابت مستمر قرار تصاحب کردن در نتیجه ها بلندتر گوگل چیره باشند.

درین یادگرفتن seo وردپرس ما به پژوهش و فراگیری بیش تر از ۵۰ نکته قابل توجه در seo وردپرس خوا‌هیم پرداخت. بازرسی و طراحی این نکات به شما در ارتقاء جايگاه در گوگل و بالابردن بهینه سازی وردپرس یاری خواهد کرد. در‌این راهنما به جنبه‌های متعدد بهینه سازی وردپرس به عنوان مثال نکات بهینه سازی تکنیکال، نکات بهینه سازی محتوایی، ارتقاء سرعت تارنما وردپرسی و تنظیمات پلاگین‌های seo وردپرس (یوست seo) خوا‌هیم پرداخت. تا انتهای این یادگرفتن همپا ما باشید.

بهتر میباشد بدانید:
این یک راهنمای زمانبر و بسیار کاربردی میباشد. این نوشته ی علمی را بوکمارک نمائید و هر یک‌سری وقت یکبار از این کاغذ فراگیری seo وردپرس بازدید نمایید. ما بطور دائمی محتوای این نوشته‌علمی را بازنویسی خوا هیم کرد و واپسین نکات seo وردپرس را اضافه خوا هیم کرد.

بدنبال ارتقا سکو وبسایت در گوگل می باشید؟
با فایده مندی از سرویس ها بهینه سازی حرفه ای و مشورت کردن بهینه سازی از رقبایتان پیشی بگیرید!
سرویس ها بهینه سازی
مشورت کردن seo
وردپرس چیست؟
وردپرس (WordPress) یک سیستم رئیس محتوای بسیار دوستداشتنی میباشد. امروزه بیشتراز ۴۰ درصد از وب سایت‌های روی وب از وردپرس به کار گیری می‌نمایند. اکثری از وب سایت‌های دارای شهرت نظیر نیویورکر، خبرنامه تایم، بی بی سی ایالات متحده، ادوبی وب لاگ، والت دیزنی و مرسدس بنز از وردپرس استعمال می‌نمایند. حتی تارنما کاخ سپید امریکا نیز همچنان از وردپرس استعمال می‌نماید. از در بین سایت‌های مشهور اهل ایران نیز بخش اعظمی از خبرگزاری های و وبسایت‌های محتوا پایه نظیر وبسایت بیزنس نیوز، وبسایت چطور، وبسایت متمم و خبر نامه دیجی متاع از این سیستم استعمال می‌نمایند.

سیستم رئیس محتواسی وردپرس در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و خیلی زود توانست اعتنا یوزرها و توسعه و گسترش دهندگان اینترنت را به خویش جلب نماید. امروزه وردپرس سهم ۶۰ درصدی از بازار سیستم‌های رئیس محتوا را در مشت دارااست. از وردپرس همینطور تحت عنوان یک راه حل برای فروش اینترنتی و فعال سازی فروشگاه آنلاین نیز می‌اقتدار به کار گرفت.


بطور کلی دلایل محبوبیت وردپرس به تفصیل پایین میباشد:

کاربری سهل وآسان: شما سوای نیاز به علم نرم افزار نویسی می توانید یک وبسایت وردپرسی بسازید.
سازش و تطابق پذیری بالا: با وجود هزاران قالب و صدها پلاگین وردپرس (plugin) شما میتوانید وبسایت وردپرسی را مبنی بر نیازهای خویش فردی‌سازی فرمائید.
جامعه کاربری وسیع: وردپرس یک اپ متن گشوده میباشد. هزاران تارنما و سالن مذاکره وجود داراست که شما می توانید از روش آن ها با بقیه یوزرها راجع به باشید، علم خویش را به اشتراک بگذارید و جواب سوالاتتان درباره ساخت وب سایت با وردپرس را اخذ نمایید
عالی میباشد بدانید:
در‌حالتی که کنجکاو می باشید بدانید یک وب سایت وردپرسی می باشد یا این که نه می‌تونید از تارنما isitwp.com امداد بگیرید.
بهینه سازی وردپرس چیست؟
سیستم رئیس محتوای تعیین گردیده به وسیله شما ضمانت‌کننده توفیق شما در صفحه های جستجوی گوگل نخواهد بود. وردپرس یک سلاح جادویی وجود ندارد و نمی‌تواند به تنهایی جایگزین یک استراتژی سئوی موءثر باشد. شما می بایست همچنان برای بهبود seo وب سایت وردپرسی خویش عملکرد فرمائید.

آسانی سیستم رئیس محتوای وردپرس به شما یاری می‌نماید فرصت متعددی را در ساخت‌و‌ساز و نشر محتوا صرفه جویی نمایید. اکثری از نیازمندی‌های بهینه سازی بصورت پیشفرض در وردپرس رعایت گردیده‌است. قسمت بزرگی از بهینه سازی مرتبط با مباحث تکنیکال می گردد ولی زیبایی وردپرس در قابلیت و امکان بهبود جنبه‌های متفاوت seo تکنیکال حتی برای یوزرها با علم فنی معدود میباشد.

چرا وردپرس شایسته ترین سیستم رئیس محتوا از دید seo میباشد؟
قابلیت تغییر تحول و اصلاح نشانی صفحه های (Permalinks): در وردپرس قابلیت تغییر و تحول و طراحی ساختار مشخص و معلوم برای نشانی صفحه ها گوناگون وجود دارااست.
افزودن متادیتا (Metadata) بصورت خود کار: تایتل و توضیحات متا از مهم ترین فاکتورهای سکو بندی در بهینه سازی میباشند. وردپرس بصورت اتومات اکثری از تگ‌های ضروری را به صفحه های تارنما اضافه می‌نماید.
سئوی تصاویر: چشم شدن تصاویر وبسایت شما در صفحه ها جستجوی گوگل اساسی میباشد. seo تصاویر در وردپرس به سادگی قابل رئیس کردن میباشد.
تجربیات کاربری: وجود بیشمار پلاگین وردپرس و قالب در اکوسیستم وردپرس این قابلیت را به شما میدهد تا تارنما خویش را فردی سازی نمائید، قابلیت و امکان‌ها و تجهیزات متعدد به تارنما اضافه نمایید و تجربیات کاربری وب سایت را بهبود داد. تجربیات کاربری یک از مهم ترین فاکتورهای بهینه سازی میباشد.
سرعت لود: اکثری از قالب‌ها در وردپرس به خواسته سرعت لود خوب با صرفه‌سازی گردیده‌اند. همینطور پلاگین‌ها و ابزارهای مختلفی برای بهبود سرعت در وبسایت‌های وردپرسی وجود دارااست.
سازش با تلفن همراه: امروزه بیش تر از ۶۰ درصد از جستجوها در تلفن همراه‌های تلفن همراه شکل می‌پذیرد و اکران صحیح وبسایت در گوشی (ریسپانسیو بودن) التفات داراست. اکثر زمان ها پوسته‌های وردپرس بصوتر پیش فرض سازگار با دستگاه‌های یار می باشند.
محاسبه لیست seo وردپرس
در پایین یک لیست بی نقص و جامع از همگی نکاتی که برای ارتقا درجه و seo وب سایت وردپرسی می بایست رعایت خواهد شد فراگیری داده‌ایم. بخش اعظمی از موردها ارائه گردیده بطور کلی در همگی وبسایت‌ها بدون اینکه به چه نحوی بسط داده گردیده‌اند بایستی رعایت شوند.

استعمال از یک هاست مطلوب برای وردپرس
طبق داده ها وب سایت وردپرس نیازمندی‌های وردپرس عبارتند:

PHP ورژن 7.4
مای اس کیو ال(mySQL) ورژن 5.6 یا این که فراتر و یا این که ماریادی بی(MariaDB) ورژن ۱۰.۱
امان از HTTPS
مورد ها مذکور در ابتدا را در گزینش هاست خویش مد لحاظ داشته باشید. استعمال از هاست‌های اشتراکی ارزان و بی چگونگی میتواند کل زحمات شما برای ساخت و ساز محتوا و بهینه سازی را به باد دهد پس عالی میباشد دست کم در هزینه برای خدریا یک هاست وردپرسی مطلوب صرفه‌جویی نکنید.

حالت مکانی سرور هاست را در حدود کاربرانتان گزینش فرمایید و پیش از مبادرت به خرید مسلما از اینکه هاست شما HTTP/2 را نگهبانی نماید اعتقاد نتایج فرمائید. حفاظت از HTTP/2 اثر بسزایی در بار گذاری سریع‌خیس وبسایت شما خواهد داشت. برای پژوهش اینکه آیا هاست شما از این پروتکل هواخواهی می‌نماید یا این که نه به این پیوند رفته و نشانی تارنما خویش را وارد نمایید.

تحقیق شرایط دسترسی وبسایت برای موتورهای کاوش
وردپرس این امکان را در دست مدیران وبسایت قرار می دهد تا از اکران تارنما در شیت حاصل موتورهای کاوش پرهیز نمایند. برای پژوهش فعال بودن این خصوصیت می بایست به نصیب پیکربندی وردپرس > تلاوت بروید و در شکل فعال بودن این آیتم تیک آن را بردارید.


نصب یک پلاگین‌ی بهینه سازی وردپرس
وردپرس به تنهایی تلاش نسبتا خیر و خوبی در مورد seo در مقایسه با بقیه سیستم‌های رئیس محتوا نظیر جوملا، ویکس، مجنتو و … داراست. با اینحال پیشنهاد مستمر ما این میباشد که یک پلاگین‌ی سئوی مطلوب روی تارنما وردپرس خویش نصب نمائید. با این عمل در دست گرفتن جامعی روی با صرفه‌سازی آنچه که گوگل از وبسایت شما مشاهده می‌نماید خواهید داشت.

پلاگین‌های متعددی برای این شغل وجود داراست که از بین آن ها پلاگین یوست بهینه سازی (Yoast سئو) از سایر دوست داستنی‌خیس میباشد. پلاگین رنک مث نیز یک پلاگین نو وارد در مسئله بهینه سازی وردپرس میباشد. در صورتی‌که که در گزینش پلاگین گزینه نظرتان شک وتردید دارید پست مرتبط با مقایسه یوست بهینه سازی و رنک مث را استیناف فرمایید. با اعتنا به اینکه پلاگین یوست seo عمر بیشتری دارااست، در‌این راهنما بیشتر نمونه‌های ما نیز از پلاگین یوست بهینه سازی خواهد بود.





:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: